k&a

k&a
självporträtt

måndag 8 augusti 2011

art on a bag-collection







har arbetat med min andra del i art on a bag by k&a.
suttit och tecknat på typväskor. otroligt tidskrävande, men väldigt roligt. det är liksom 2d arbete på något som vid användning blir 3d, eftersom man måste tänka på att motivet följs åt harmoniskt runt om kanterna på väskorna. började art on a bag-projektet till min förra utställning genom att göra en väska med påfåglar på. nu fortsatte jag med en färgglad variant med ansikten. den tredje väskan blir också med människor men i blått, guld och grönt. fler är på g...

lite frånvarande på bloggen eftersom jag inte suttit vid datorn någonting. inte så att jag har jobbat flitigt i ateljén utan snarare så att jag gjort annat bara. snart dags att färdigställa min urmodertavla. vet inte riktigt hur. men jag hoppas leverera den i nästa vecka. jag vet vilka färger som skall användas och att jag, som tidigare nämnt på bloggen, skall lägga på slagmetall. men jag har inte riktigt klurat på hur och var det skall finnas guldinslag, eller vad som skall vara detaljrikt. svårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar