k&a

k&a
självporträtt

lördag 12 november 2011

multikultivitaminens konstnär




tar mig an en liten blogg efter en svacka av passivitet. dock inte beroende på avsaknad av kreativitet. snarare tvätr om. jag har sytt, virkat, skulpterat, tecknat och framförallt målat. en kommande utställning är i antågande...
Copycat den 3:e december. Första gången jag ställer ut detaljerade och föreställande motiv. intressant att se reaktionerna. det krävs mer av en, tekniskt sett. det blir så tydligt om man inte behärskar motivet och tekniken. men visst, det finns svackor i de 14 tavlor jag ska ställa ut. utställningen berör ämnet american vintage och skall ställas ut i en sådan butik. http://www.americanaclassicvintage.com/
jag är lite sugen på att måla ytterligare tavlor. men allt beror på tid. jag har varit sjuk en tid och dey har självklart stört tid och rytmen i vardagen. (asförbannad!)
har några spännande motiv att ta mig an.




får se vad jag kan få ihop av dessa.... svårt att veta i förväg.
jag böjade med två avlånga tavlor i skarpa färgkontraster och landade upp i mer mida nyanser med skarpa kontraster. man kan ju inte radera hel sig själv för att det skall passa in på ett utställe som är så specifikt. det är snarare motiven som får länga samman plats och verk.
återkommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar