k&a

k&a
självporträtt

söndag 12 juni 2011

jag kan inte undvika att kladda ner mig





målade på mitt streetartprojekt idag. ute, i solen. akrylfärgen torkade ovanligt snabbt och jag hann knappt använda färgerna som var upphällda på paletten. då går det snabbt.
jag har börjat grunda sex tavlor än så länge. dessutom har jag fyra tavlor sedan tidigare som jag skall fortsätta bygga upp, riva ner, sönderfördela, analysera och arbeta med. denna utställning kommer att vara i en klädbutik vid hötorget och troligtvis i slutet av juli. jag hade ju, sedan tidigare arbetat fram en färgpalett till denna utställning, vilka jag följde idag, när jag målade.
jag skall väl hitta motiv och roliga texter att smycka som motiv.
svårt. så jag började med det jag redan visste att jag skulle ha med; kantiga mönster och klara färger.
har haft möte om fiskspelet till mobiltelefon. lämnat över en hel del material. all bakgrund är färdig samt endel av karaktärerna.
det var ju ett tag sedan jag målade och det tog mig ett bra tag att komma in i tekniken igen. men när jag väl gjorde det så blev det riktigt roligt att måla. akvarell är svårt. jag vill ju jobba måleriskt och inte bara färglägga en teckning.
fortsättningen? ja ni, det vet jag inte. måste söka mer inspirationsmaterial.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar