k&a

k&a
självporträtt

tisdag 28 juni 2011

jag letar desperat efter inspiration



öjvind fahlströmhttp://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96yvind_Fahlstr%C3%B6m stog på stur att googla. jag upptäckte honom 1998 och senare i barcelona. med små skissartade figurer och alla sammanlänkas till intressanta helhetsmotiv har han inspirerat mig. men jag har aldrig tagit tag i inspirationen.
nu står jag lite still i det kreativa arbetet och jag börjar återigen leta inspirationsmaterial så att jag kan fortsätta. nu ska jag fortsätta komma igång med artskankprojektet. jag har grundat sju tavlor och behöver fortsätta på fyra till. jag har färgpaletten, men inte motivet. jag har bestämt mig att trycka bokstäver i tavlorna. allt får vara motiv. helhetsintrycket får bli fokus.
en dag i taget i konstnärens liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar