k&a

k&a
självporträtt

onsdag 1 juni 2011

två projekt



projekt 1.
jag ska ha en utställning i en klädbutik i stockholm. jag har börjat att finlira på olika texter som kan passa i tavlorna. svårt att hitta motiv. jag har gjort en färgpalett. mycket turkosa och gula nyanser. jag kommer att fortsätta på min streetartistiska bana. mycket mer fritt nu. men jag vet inte om jag skall måla i akryl. dags att åka runt lite kommunalt tror jag. det är då jag oftast får de bästa idéerna.


projekt 2.
jag åkte in och mötte de ansvariga som jobbar med spel till mobiltelefoner i måndags. tänkte visa lite av de skisser jag arbetat på tidigare samt höra andras tankar kring det spel som skall göras.
jag har kommit lite längre med detta projekt eftersom det finns tydliga riktlinjer och direktiv för det som skall göras. har en hel del att göra. fem olika bakgrunder och ett antal fula fiskar. har lite skisser att gå efter.
begreppet finfult skall vara huvudpunkten i detta projekt. jag målar med akvarell
och fyller i detaljer och konturer med svart tusch.
kom ihåg när jag köpte min akvarellpalett. då fanns tio färger (som ingick). nu är paletten proppfull och jag har med tiden fyllt på med varierande nyanser.
lite blir bättre när man blir äldre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar