k&a

k&a
självporträtt

måndag 23 maj 2011

oj....måla akvarell?

oj. jag började min akvarellpalett 1990 med sammanlagt 12 färger. då gick jag på abf-kurser i ett år. så irriterande. jag var alldeles för ung och rastlös för att ta in vetig kunskap....
idag är en bild ifrån den tiden-en avbild av en purjolök, den ärigaste bild jag gjort hittills.
nu ser min akvarellpalett någorlunga annorlunda ut. mer färger och en drömmande inspiration. klart man har nårgra mårdhårspenslar hmmea, men jag säger bara nylon, nylon, nylon. kör på det både i akvarellmåleriet, ikonmåleriet och för detalh´jer i akrylmåleriet!(dock inte samma penslar för de olika teknikerna).
nå väl. jag har preppap för ett roligt möte imorgon. jag ska ju ställa ut i en klädbutik, så jag har gjort en färgpalett för det projektet.
men så kommer jag till det kommande mobilspelet.....


 har jobbat med bakrunden nu som jag tycker skall vara vädigt enkelt i sig. därav med akvarell. det jag vet är, börja mjukt och ljust och sedan mörka på, i lager på lager.
man jobbar på med både vatten och en känsla av berg.

sedan började jag jobba med en prototyp av en god karaktär. dvs. den blivande huvudpersonen-den man är när man är när man spelar. det jag tänkte på var en blandning fånga nemo, syklopögafisk, guldfisk, sneezee-spelet och jag vet inte...snälla saker bara. det kunde ju liksom inte vara en ciklid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar