k&a

k&a
självporträtt

onsdag 11 maj 2011

inspirationssökardag






letar inspiration idag.
specifikt under mina egna kategorier som
finfult, sött, färgkombination och möntsrat.
jag var ute och fotade lite i solen. ljust och varmt. försöker att klura på inspiration trots allergi och förskylning.
jag har kommit så långt att jag försökt titta på specifika färgkombinationer som var gångbara på 90-talet. hur jag löser det senare i måleriet är en annan sak. just nu letar jag bara frisk bland sådant som faller mig i smaken. jag tror att det är lättast att göra så. annars finns det ju risk att man hämmar sig själv i processen till färdigställt produkt.
just nu är jag i ett inspirerat flöde och vill inte lägga för stor vikt på utförande. jag märker att en liten shoppingtur till butikenhttp://www.skanksthlm.se/ jag handlade i, i måndags, gav mig väldigt mycket input. det är i den butiken jag skall ställa ut senare. tog lite fotografier därifrån för att få ett hum om atmosfären.


just den återkommande mintgrön-blåa färger är något jag definitivt skall fortsätta arbeta på. har ett par nya sneakers som också påminner om just den färgen.
ingen färg jag har arbetat med tidigare. har inte ens reflekterat över vad som krävs för att blanda fram den, men det ska gå.
det är mönster och bakgrunder jag är mest osäker på. skall det vara kantigt eller ska det vara mjuka former? kan man kombinera kalla färger med kantiga former? svårt att veta riktigt föräns man testat.

helt plötsligt bubblar det av projekt.
en utställning.
ett spel.
ett tröjbeställningsjobb
och en beställning av en tavla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar