k&a

k&a
självporträtt

söndag 15 maj 2011

jag köpte en bok idag....


alltså egentligen köpte jag två böcker. jag var inne på akademibokhandeln och letade efter fiskböcker. det fanns hur många böcker som helst som handlade om hundar, men jag hittade bara en bok om akvariefiskar. egentligen villa jag snubbla över en fiskar i färg bok. men jag kanske får börja med denna akvariebok.
sedna hittade jag en bok om fliers. snygg och grafiskt. den skulle jag ha.
jag fortsätter med andra ord att leta inspiration.
skrivaren här hemma har lagt ner för säsongen. jag blir galen när teknik inte fungerar. den har nyss blivit ominstallerad. men knaset skulle kunna bero på att min ena katt envist skall ligga på den.
mycket men idag. det är vän en men om ifall att skulle kunna-dag idag. det regnar ju.

nu gäller det att fundera på vilken bakgrund jag skall ha tillspelet och så skal ju figurerna vara gångbara att rita i olika vinklar. vilka färger skall man ha. glattigt. pastelligt. jag vet inte riktigt. skisskede i mitt huvud än så länge.
jag väntar på att få ett mail med lite inspiration från butiksinnehavaren där jag ska ställa ut. men jag funderar ju även på vilka pannåer jag skall använda. jag gillar ju dem med djupare ram så att man kan nyttja kanterna med detaljer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar