k&a

k&a
självporträtt

onsdag 18 maj 2011

leta,söka,hitta och göra




tänkte ge er lite av det jag kan tänkas inspireras av just nu. inspiration för mig kan vara tillfällig likväl som den kan vara långvarig. oftast är det lite beroende på vad jag intresseras och fascineras av just för en period
och nu är det mycket glattigt, naivit, serietecknande, street, udda, samhällskritiskt, ironiskt.
kanske för att jag på något sätt själv kan identifiera mig med det.
måleriet är lite på is just nu. jag har börjat med att skissa på fiskspelet.


först började jag bara att skissa fula fiskar och sedan började jag fundera på bakgrundsmiljö. sedan kom jag ju självklart på att jag behöver ha mer struktur över mitt arbete, så jag började lägga upp en mall för karaktärer. funderade på de onda karäktärerna först och deras egenskaper. jag vet faktiskt inte varför men det är ju roligare med det onda än det goda.
den goda karaktären som man skall vara för att spela spelet är någon blandning av en blåsfisk och teleskåpögonguldfisk. hahaha vilka bilder det blev på just den karaktären. något ni får ta del av senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar