k&a

k&a
självporträtt

måndag 25 april 2011

assar asså


jag har jobbat som en dåre idag. fått en hel del gjort också. solen sken, ute i skogen, utanför ateljen. måla, teckna, lacka. nacken och axlar är solbrända. jag har snart gjort färdigt tröjorna. allt utställningsinfo är klart och alla tavlor. hurra, för jag känner mig så bra.
titlarna för tavlorna har kommit i efterhand. motiven har både varit från ren fantasi och med hjälp av detaljer från andras verk.
jag har alltid varit för att man ska kunna ta hjälp av andras sätt att skapa eller lösa saker och ting på. jag skulle inte vilja kalla det stöld. jag vill kalla det inspiration. jag tecknar sällan rakt av. det som jag lånar gör jag till mitt egna.
man kan väl inte göra annat än att utgå ifrån sig själv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar