k&a

k&a
självporträtt

tisdag 5 april 2011

det börjar dra ihop sig



det är snart en månad kvar och jag har fortfarande en bunte att göra. försöker resonera hur jag skall gå tillväga. det är mycket att skriva. jag måste uppdatera mitt cv, skriva titlar till tavlorna och göra någon form av beskrivning av utställningen.
jag står fortfarande utan logga. tänkte ju göra den i linoliumtryck. men jag har svårt att betsämma mig hur den ska se ut. jag vill att den skall vara enkel men ihågkommande. säger man så? jag vill att den ska vara så pass udda att den komms ihåg. äh, nu snurrar jag till allt. jag vill ha en bra logga helt enkelt och jag tycker att det är svårt eftersom det är många faktorer som ska spela in. den ska ju tillexempel passa med stilen på tröjorna. den ska vara udda, snygg, enkel, lätt att se.

jag har lyckats göra klart alla tavlor utom en. den står halvfärdig i ateljén. jag har inte bestämt motiv på den sista ännu. jag har inte ens reflekterat över det.
det återstår några få detaljer på en tröja och så har jag en kvar att göra. dessutom har jag sju stycken fula hattar att göra färdigt.
jag har blivit inspirerad av 80-talets mönster och färger. det trodde jag aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar