k&a

k&a
självporträtt

fredag 18 mars 2011

lyssna bara och inte säga något

ska ta nya tag i dag. försökt erinra vad som sagts om det jag gör. olika tips att ta tillvara på. men samtidigt skall man känna efter själv och kunna lite på den instinkt som medföljer.

jag har letat inspiration igen. det står still. skapandet och intresset av att göra går i vågor. ena dagen på topp och andra tillfällen i botten och då vill man knappt se skiten. ursäkta uttrycket. gräset är grönare på andra sidan. det finns, som jag tidigare nämnt, så många otroligt skickliga människor där ute med läckra bilduttryck i skjortärmen och jag tröttnar väl lätt på mitt egna bildspråk. det känns ibland som om jag står och stampar på stället och inte utvecklas alls. men så kommer andra dagar då jag känner en enorm bris av lättnad och det jag gör följsamt flyter på.
tänk om alla dagar kunde vara lika. men skulle man uppskatta alla dagar då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar