k&a

k&a
självporträtt

lördag 5 mars 2011

leta blad



idag har jag spenderat förmiddagen med att leta blad som förlagor till en tygväska jag arbetar med. först har jag dekorerat väskan med färgglada påfåglar, men insåg ganska snabbt att det inte räckte. det fanns för mycket mellanrum och själva arbetet såg inte färdigt ut. tanken var att det skulle vara en bakgrund som skulle passa till det som redan fanns. nu igen-bakgrunden-vad jag tjatar. men det är svårt att få harmoni i helheten. det tycker åtminstone jag.
när jag gick i högstadiet så tänkte jag på vad som skulle vara svårast att avbilda och kom fram till att det nog var träd. då började jag titta mig omkring. hur ser dem egentligen ut och hur får man fram alla blad? svårt. lättast var väl vintertid då det inte finns några. men strukturen på stammar är lika svåravbildade som bladen och helheten av skog.
naturen är ju en tacksam inspirationskäla. den finns ju alltid där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar