k&a

k&a
självporträtt

tisdag 1 mars 2011

här och där tar man detaljer och det står jag för



hej och hå nu var jag igång igen. i dag ligger fokuset på att man lär sig av att titta runt på allt man kommer över. lite här och där ser man färger, former, uttryck, stilar etc. något man kan använda sig av.
detaljer handlar det om. jag letar kanske inte efter något särskilt. jag funderar på ord, exempelvis landskap, bakgrund, urmoder, street som skulle kunna ge mig smådetaljer att använda när jag gör arbeten.
jag har varit lastsjuk och hela kroppen har varit som gelé, så att jag inte har kunnat göra något på flera dagar, men idag strök jag alla tröjor och en väska, som jag har gjort klart hittills. sedan började jag arbeta med ett motiv på en vit tröja i stlk L. idag kunde jag hämta motiv ur minnet, som jag kan göra ibland tackvare att jag letat, hittat, ritat av och gjort eget av.
riktigt bra att komma igång igen. det känns inte som om jag är helt ute och cyklar, utan kan använda min stil till något som kan vara uppskattat.
återstår att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar