k&a

k&a
självporträtt

onsdag 9 mars 2011

tygväskan är klar!

det var som om det inte fanns ett slut på alla detaljer. det gick att hitta nya ställen att markera. konturerna sist såklart. men nu är den äntligen färdig och jag känner en lättnad. jag känner väl mig inte särskilt nöjd, utan en lättnad av att ha färdigställt något.
jag är nämligen expert på att påbörja saker. exempelvis att börja teckna i olika blocksom förblir halvfyllda i åratal innan jag fyller ut sidorna.
jag har fem tröjor kvar att göra innan utställningen och ett antal tavlor. men jag skulle ändå vilja köpa fler tröjor för att fortsätta göra fler. antal är svårt att bestämma. just nu rör det sig väl om 27 stycken tröjor, tre väskor och 17 tavlor.
frågan är hur mycket som skall visas. denna gång vill jag jobba mer med teckningen som teknik. jag har fortfarande inget tema på utställningen. kanske allt mellan himmel och jord. lite idéer formar sig vart eftersom.

jag har skrivit upp alla tavlor-målningar-jag har gjort i mitt liv. alla är numrerade och detta block är nu på vift. jag vet inte vart jag har lagt det. sovdomar och fula ord. nu vet jag inte riktigt hur jag ska gå vidare. i helgen blir det bergsärkargång på alla tänkbara ställen där blocket skulle kunna ligga. själklart vill jag fortsätta med denna katalogisering eftersom jag vill följa min egna process och utveckling.
vart är det någonstans? hur slarvig kan man vara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar