k&a

k&a
självporträtt

lördag 12 mars 2011

som att cykla?

är det som att cykla. om man inte har cyklat på ett tag så är det bara att hoppa upp på cykeln och cykla? det tänker jag alltid på, när jag har haftlängre uppehåll i ateljén. är det att bara börja måla eller behöver man en uppstart? jag gick till ateljén för att grunda några tavlor i dag. tror det var över ett halv år sedan jag målade senast. det tog ett tag innan jag fick in rätt känsla och teknik. klart att jag kan hålla i en pensel och blanda färg. med det är inte alltid som jag får rätt bas. grundade 13 tavlor till kommande utställning och fortsatte måla på tre pannåer som jag arbetat med senast. jag upplever en frihet i min annars så pretentiösa sida av kreativitet. nu tänker jag inte på att konsten ska bli fin utan istället att den skall bli uttryckfull och egen. streetart perfekto.
denna utställning ska bli lite supermarket. man ska kunna handla konst för mindre summa och ta med den direkt. jag vill hellre att någon ska ha det som de fastnat för än att sälja något dyrt. jag skippar ramarna och visar upp rena pannåer.klart att ramen gör ett intryck. men jag tycker att betraktaren kan få väla det själv. det behöver inte alltid vara readymade. jag har faktiskt ställt ut halvfärdiga tavlor bara för att få perspektiv på verken och kunna fortsätta arbeta på dem.
detta kommer att bli spännande. jag kommer att ställa ut verk som har en smal, lite mer ungdomlig publik, men något som jag själv verkligen gillar att arbeta med. spännande, spännande. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar