k&a

k&a
självporträtt

torsdag 17 mars 2011

lugnet på bibblan


igår satte jag mig på stadsbiblioteket. äntligen. det har tagit några månader att komma till skott. men igår satte jag mig bland alla frenetiska studenter och letade inspiration i olika böcker. jag vet inte riktigt vad det är med atmosfären på bibliotek, men det är så skönt att bara sätta sig ner och tänka.
jag hittade endel namn på streetartkonstnärer(swoon) och en bok (How to look at outsiderart/ Lyle Rexer) som handlade om psykisktsjuka människor som gjort konst.
Intressant. men jag lånade inget. jag kommer inte ihåg koden till mitt lånekort(ett bra tag sedan...typ 3 år sedan...jag lånade en bok) och fick bråttom därifrån.
idag blir det till att söka efter dessa streetartkonstnärers bilder och finurla på de tavlor jag grundat.
dags att ta fram spritpennorna igen.
det börjar närma sig datumet för vernissage och jag bör samla tankarna för hur allt ska visas. hur jag ska lösa upphängningen av pannåerna och framförallt skriva ner informationen. har inte ens gjort ett vernissagekort ännu.
och ingen logga till tröjorna. jag gör det första i linoliumtryck. men typsnitt är inte lätt att hitta. begränsad valbarhet i openoffice. men det känns väldigt viktigt, eftersom det sätter prägeln på mina tröjor. attans. ingen aning. tom i huvudet. inte så tom att jag glömt hur jag går eller dricker ett glas vatten, utan tom på idéer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar