k&a

k&a
självporträtt

torsdag 21 juli 2011

efter arbete kommer sol




trodde jag ja. ganska bra ösregnsdag igår. ingen soldag när man sitter och jobbar. det är ganska bra. man missar inte vädret och värmen precis. dessutom blir ateljén instängd och dammig vid fint väder.
ska leverera dessa tavlor  i dag.  nu är det färdigjobbat med skankart-utställningen.
dags att börja arbeta med mig urmoderstavla. ett beställningsjobb. jag hade tid och färg över, så jag skissade lite på den igår.
insåg att detaljerna blev ganska intressanta på skissstadiet, så jag tror att jag kommer behålla känslan av snabba enkla penseldrag. få framm lite detaljer med gråa och blåa nyanser samt lägga på slagmetall. dags att fundera ut hur slagmetallen ska passa ihop med resten.
jag inspirerades av urmodersskulpturer, gamla gråttmålningar och de dansande i klara färger gjord av...totalt tom i huvudet. ser tavlan framför mig ur mitt minne men kommer inte på konstnären. gah, sådant kan ju göra en galen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar