k&a

k&a
självporträtt

onsdag 27 juli 2011

måla



har målat och letat bilder till en bildbank. nu gäller det bara att klippa ut alla bilder till mobilfiskspelet. ganska lyckat. men vad jag ogillar att rita hus och räta vinklar. trist. verkligen inte mig grej. kan dock förstå förtjusningen i att avbilda fåglar. jag trodde aldrig att jag skulle tycka det, men det var faktiskt riktigt roligt. inte så svårt heller. tror att det var första gången jag tecknat och målat av fåglar. måsar i det här fallet. båtarna jag gjorde lev barnsligt enkla i detaljerna och passar bra in med de tidigare alster jag har gjort.
jag ska bara klippa ut det sista. gjort en havsbotten som passar med stenarna jag gjort och himlen blev ljus i nyanser av lila och cobalt. solen fick vara lite mulen i tonerna för att inte utmärka sig så mycket mot alla andra bakgrundsbilder.
jag levererar de nya arbetet på fredag. check!
sedan ska jag börja planera undervisningen inför hösten och leta inspirationsbilder för en utställning i december, på temat american vintage.
massvis att göra.
men trivs bäst med butiken jag ställer ut i nu. gillar allt som finns där. riktigt snygga kläder, smycken och färger. atmosfären är stört skönt!
fortfarande inte försent för er som inte har sett utställningen ännu. den pågår in i augusti. svinbillig konst för er som vill ha något unikt.http://www.skanksthlm.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar