k&a

k&a
självporträtt

söndag 10 juli 2011

färgkombinationer och bildutsnitt.




jag letar medvetet efter former i färgerna. det är intressant att man kan uppfatta så många nyanser med ögat. det är något jag verkligen vill nyttja.
nu gäller det att trycka meningar på mina collage. har väl kommit på lite småroliga uttryck. åtminstone ett. det skall passa med utställningsplats och mig själv. att få till en kombination. kompromiss.
när jag målar så arbetar jag som om jaglade ett pussel. alla delar ska falla på plats, för att passa ihop. ibland binder jag ihop bitarna med tuschpenna, eller så har texten fått den egenskapen.
texten förändrar motivet och påverkar verkligen resultatet. jag tror att det är därför jag är så kritisk i detta ögonblick.
samma känsla nu när jag står inför ögonblicket att trycka på collagen. det binder ihop och påverkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar