k&a

k&a
självporträtt

fredag 15 juli 2011

gamla tider





sitter som besatt och jobbar på min hemsida www.kajsaart.se och bläddrar igenom gamla arbeten.
lite nostalgikänsla. när det kommer till min utveckling.
vad har jag lär mig under åren som gått?
jag har lärt mig att ha en mening med mitt skapande, en vision eller ett mål.
jag har lärt mig tekniker.
jag har lärt mig att få fram uttryck och djup.
vad har jag kvar att lära?
klart man kan ju hitta en massa saker att förbättra. arbetet är ju alltid under ständig förändring-process. men jag vet att jag vill förbättra motiven och jag vill bli duktigare på fotorealism.
idag skall jag fortsätta arbetet med hemsidan, som både ger mig tillfredsställelse och huvudvärk. jag har glömt en massa kunskap som jag märker av när det blir fel i rogrammeringen. jag har även missat i själva upplägget. sparat filerna fel och ostrukturerat. inte smart där. men jag är igång med något som mullrat över min axel i tre års tid nu och det kan ju inte vara mer tillfredsställande än så.
i morgon är det vernissage http://www.skanksthlm.se/. jag åker kommunalt till stället och jag hoppas verkligen att det INTE regnar. vet inte riktigt hur jag skall få med mig allt. men det löser sig antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar