k&a

k&a
självporträtt

tisdag 19 juli 2011

funderingar




jag sitter i soffan och funderar på mina egna uttryck. det jag vanligtvis brukar göra är
snabba enkla teckningar, gärna människor,
snabba penseldrag eller tydliga ytor i varierande färger,
lager på lager, i akryl ljusar upp detaljer, i akvarell få kontraster i mörka detaljer,

men ibland tröttnar jag på mina egna uttryck, färger, former, stil och ger mig utmaningar som ikonmåleri där man måste vara noggrann, petig och använda små penslar. eller så tecknar jag av något föreställande och använder gråskala och teknik för att få djup.
jag avskyr stompfar. de tar bara bort mötet mellan de olika valörerna. ve och fasa!

nu ska jag avsluta skankartutställningen med några tavlor och en tavla för smycken. ska in till stora staden på fredag och uppdatera mig på hur det går för det mobilspel jag illustrerat.
men sen...
jag måste göra ett studiebesök för att få en känsla av american vintage. har inte så stor koll på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar