k&a

k&a
självporträtt

onsdag 6 juli 2011

färgkombinationer






 det är blått som gäller. jag letar färg, form och linjekombinationer i allt. vissa kanske skulle kalla det för ett handikapp eller en yrkesskada, men jag är glad att mitt seende finns där. fotografierna behöver inte ha den perfekta skärpan. ibland tom föredrar jag att låta det bli rörelseoskärpa, just för att ta bort det föreställande och låta färger och former komma fram tydligare.
med en kopp kaffe i handen sitter jag och funderar över min korta stund i ateljén idag.
jag vet inte riktigt vad jag gör. jag glömmer bort meningen bakom och bara sätter fokus på motivet. jag blir liksom lätt förvirrad och inte vet riktigt vad jag gör. det kan kanske bero på att jag jobbar med så många tavlor samtidigt. nu tror jag att det är 15 st. lite magstarkt kanske. det är så jag alltid jobbat.

nu tar jag fram formen med hjälp av en tjock tuschpenna. jag gillar skarpa kontraster. det behöver inte vara ett korrekt perspektiv bara det finns någon form av uttryck i bilden.
uttryck är något jag har jobbat mycket med. men det tycks alltid bli ledsamma motiv, utan att jag ens tänk på det. nu försöker jag att bryta min trend och ha estetiskt tilltalande uttryck med en glimt av ironi/ sarkasm i dem istället.
måste gå ner och se över arbetet. känner mig osäker. inte på färgerna, utan på resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar