k&a

k&a
självporträtt

söndag 17 juli 2011

pågående arbeten







jag har fortsatt arbeta på skankart-utställningen. jag håller på med ett tiotal alster nu i liknande färgkombinationer som tidigare.
det blir några fler cat-tavlor samtidigt som jag fyller på med girafftavlor. jag tycker att giraffer har intressanta perspektiv med långa ben och halsar. det är ett tacksamt motiv för mig just nu.
jag har mest grundat tavlorna. detaljer och tusch får tilläggas imorgon samt texten till tavlorna. får se hur mycket jag hinner. det var lite trögstartat men, som alltid, lättare att måla efter ett tag. jag behöver alltid en startstrecka på någon timme. denna gång funderar jag allvarlig på att lägga in lite slagmetall. guld som blänker. det kan bli bra. särskilt på girafferna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar