k&a

k&a
självporträtt

onsdag 9 februari 2011

dåtid påverkar nutid

hallå på morgonen. jag sitter och funderar över hur jag skall gå vidare i skapandet. det har varit klimp och mucha som varit dominerande hittills. men nu har streetarten kommit att i ögonvrån.
jag har inte lyckats sätta igång med måleriet i ateljén ännu. lite svårt med ett barn. det som har fått mig på spåret igen är tecknandet. jag gjorde en blyertsteckning på jokern i present och börjat bläddra i serietidningar. klippa och klistra har varit något som jag har gjort tidigare. men svårt att bemästra. det svåra med collage är att veta när man ska sluta, vara nöjd eller fortsätta. det blir lätt osammanhängande. punkvågens klippande med bokstäver har blivit mer tilltagande. men kräver tid som jag inte alltid har. klart jag beundrar kreativitet och sammansättningen i grafittin. men hur gör jag för att ta till den estetiken i mitt kommande arbete?mocoloco.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar