k&a

k&a
självporträtt

onsdag 16 februari 2011

leta, finna, göra


Hejsan. nu har jag spenderat stora delar av förmiddagen och bitar av eftermiddagen med att googla fram inspirationsmaterial.
det är säkrast att jag reder ut mina trådar här och nu. det är många projekt i rullning men inget som riktigt är färdigpräntat, som en aha-upplevelse; så ska det vara.
....tröjorna jag har arbetat med för egen lable ligger lite på is ovanpå ett skåp i köket.
......jag har en ikon och en urmoders-tema-tavla att göra.
........jag ska måla två stora tavlor till familjens vardagsrum.
 bilden får stå för hur kaotiskt med tavlor det är i vardagsrummet det är just nu. för att minska ner på intrycket av att det är stökigt tänkte jag göra två stora tavlor. lite mindre plottrigt åtminstone.

så. jag kanske har mer koll på huvudet, tankarna och idéerna ändå....? jag skräms mest av att ha en idé, bild,tanke,vision i huvudet som inte blir lik den verkliga/befintliga efterliknelsen, utan att det blir en tarvlig kopia. även här får man vara öppen för att göra en översättning utav en idé,tanke,vision.
vi får se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar