k&a

k&a
självporträtt

fredag 11 februari 2011

stiltje

från gamla verk kan man skapa nya. denna bild, ifrån ett linne jag gjorde under hösten 2010. de linnena kan man nyttja textilens karaktär, för att få fram detaljer.
nu har visserligen mitt projekt-som ännu inte har ett namn-stått still den senaste veckan för att det inte funnits bra utrymme att fortsätta.
jag var nere i ateljén förut och såg målningar jag gjort till en utställning( i november 2010) som aldrig blev av.
just under den perioden var jag ovanligt less på min egna stil och hela projektet blev liggande för att jag försökte utveckla mitt tecknande i måleriet. det var som om jag försökte och aldrig blev nöjd med det jag höll på med. jag var otroligt kritisk och tyckte att jag saknade talang.
nu när det gått ett halvår och jag såg tavlorna igen, så undrade jag var det var som var så dåligt med dem. det kanske inte var verken i sig som var dåliga. det kanske var min inställning och krav som allt bottnat i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar