k&a

k&a
självporträtt

tisdag 8 februari 2011

tröjutsmyckning och lansering

man vill ju ha mer pengar än vad man alltid har och hej förrästen.
sitter vid datorn och funderar och klurar på kreativa motiv till två stora tavlor. just nu får jag nog ta och leta inspiration via webben för jag har bara blanka blad i huvudet.
igår fick jag hjälp att ställa iordning och flytta runt i ateljén. nu  har jag ett skrivbord som ska fungera som arbetsbänk. jag haar alldeles för mycket saker. hela stugan är full med prylar.
jag gillar akryl, för det torkar fort och man kan måla över och om och om igen.
jag började att måla akvarell 1990. men övergick till akrylmåleri när jag började på gymnasiet.
ett livsmål att komma in på konstfack. gick där mellan åren 1999-2002.
nu måste jag börja forma nya livsmål. jag behöver alltid något att följa och sträva efter. åt vilken riktning man ska gå. nu är jag inne på att ha utställning igen. men denna gång med tröjor som jag ritat på. det tar tid och det kräver finess. vissa material är så mjuka att det är svårt att få färglagda ytor jämna.
panduro är en affär man älskar att hata. småprylar man skulle kunna behöva blir till många som kostar pengar. köpte upp mig på pennor och textilfärg senaste besöket dit och notan: 500 kronr var egentligen inte särskilt ideal denna månad. men vad får man inte göra för att komma framåt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar