k&a

k&a
självporträtt

torsdag 10 februari 2011

nya inslag

såg på nyhetsmorgon i morse och fick lite idéer att jobba med.
dels blev jag nyfiken på utställningen om wodou/woodoo som visas på etnografiska museet. jag ska nog åka dit någon dag för att se den. wodoukulturen är något som har gjort mig nyfiken på etnisk konst. afrikanska skulpturer och aborginmönster, grottmålningar och hieroglyfer är bara något utav inspiration hittills. men jag har inte riktigt fulländat den nyfikenheten. jag har använt mig av vissa element, såsom prickar och enkla mönster. men aldrig tagit och kopierat detaljer. kanske dags att börja nu? samtidigt på morgonnyheterna www.filmarkivet.se där man kan ta del av gammal film och reklamfilm. måste titta definitivt. så man har äntligen börjat digitalisera och låta oss allmänningar få ta del av lite historik. det sponras av mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar