k&a

k&a
självporträtt

fredag 18 februari 2011

helt klart



igen. tjena. jag skulle kunna åka till berlin och barcelona när som helst. nu gärna. någon som sponsrar? hahaha men jag fick lite tid på förmiddagen idag och letatde efter bilder jag kan inspireras av. och så som jag nämnt tidigare- det f i n n s så många duktiga människor där ute i världen. dessa bilder är hämtade från berlin, barcelona och melbourne. snygga grejer. ursäkta uttrycket. men vad skall man säga. skickligt.
jag tror att jag letar efter bilder och uttryck som jag själv kan identifiera mitt arbete med. just för att det är lättare att ta till och för att jag direkt kan använda i mitt arbete. det där med att köpa ett sorts koncept eller att man inte kan använda sig av det som redan finns är något jag inte argumenterar emot. jag vill också påstå att allt som finns är på något sått konceptbundet. bilden har fått ett annat sorts användningsområdet i dag, än som på ikonglansens dagar-medeltid-renässans-etc.
det är så fritt. inte skapandet i sig. det är nog sryrt av skaperens och mottagares egna erfarenheter, utan själva användandet av bildet. frågan för mig är vad jag vill använda mina bilder till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar